veelgestelde vragen bij online bestellen

Moet ik ‘lid’ worden om online kaarten te kopen?
Nee, er bestaat geen lidmaatschap van de Stadsschouwburg Utrecht. Wel moet u (eenmalig) een account aanmaken om kaarten via de website te bestellen.

Wat is een account?
Uw persoonlijke gegevens zoals naam, adres en e-mailadres noemen wij een account. Met uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt u deze gegevens altijd zelf wijzigen.

Account aanmaken /inloggen
Om kaarten te kopen via de website dient u eerst (eenmalig) een account aan te maken. Hier wordt naar gevraagd wanneer u op de knop bestel klikt. Vervolgens kiest u een gebruikersnaam en wachtwoord. U vult ook uw e-mailadres in. Binnen enkele seconden ontvangt u een bevestigingscode in de mailbox van het zojuist opgegeven e-mailadres. Deze bevestigingscode heeft u nodig om uw account aan te melden op de website. Daarna wordt een aantal persoonlijke gegevens (naam, adres, telefoonnummer, etc) gevraagd om uw account aan te maken. Als uw account is aangemaakt, kunt u voortaan op de website inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

• Maak hier een account aan.

betaalwijze
Kaarten koopt u online met een creditcard, via iDEAL of met een Podium Cadeaukaart.

Wat betekent de melding: ‘uw e-mailadres/gebruikersnaam is niet uniek’
Deze melding kan twee oorzaken hebben. Misschien staat uw e-mailadres twee keer in het bestand van de Stadsschouwburg Utrecht. Neem in dit geval contact op met de afdeling Informatie & Verkoop (030-2302023). Ook kan het voorkomen dat de gebruikersnaam die u gekozen heeft al in gebruik is. Om dit probleem te verhelpen raden wij u aan een andere gebruikersnaam te kiezen (bijvoorbeeld door er een cijfer aan toe te voegen).

Hoe activeer ik mijn account? (met bevestigingscode in bevestigingsemail) 
Nadat u een account heeft aangemaakt op de website ontvangt u een e-mail met daarin de bevestigingscode die uit een aantal cijfers bestaat. Deze code voert u in op de webpagina ‘activeer account’.

Ik heb geen bevestigingsemail ontvangen na het aanmaken van een account. Dit kan verschillende oorzaken hebben:
1. U heeft een verkeerd e-mailadres ingetypt.
2. U heeft een ander e-mailadres opgegeven dan het adres waarop u de bevestigingsemail verwacht.
3. De bevestigingsemail is in uw SPAM box terecht gekomen (ongewenste e-mailbox).
4. Er kan een tijdelijke vertraging zitten in de ontvangende mailserver.

De link in de bevestigingsemail om het account te activeren werkt niet.
In de bevestigingsmail staat altijd een uitgebreide link die u kunt kopiëren naar de adresbalk van Internet Explorer. Daarna kunt u inloggen met uw e-mailadres en de bevestigingscode in de ontvangen e-mail. Doen zich nog steeds problemen voor, dan kan het zijn dat de verbinding met het reserveringssysteem tijdelijk verbroken is. In dat geval raden wij u aan het later nog een keer te proberen.

De link in de bevestigingsemail blijft in principe altijd werkzaam. U hoeft niet direct uw account te activeren, dit kan ook op een later moment (bijvoorbeeld als een storing verholpen is).

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
1. ga naar inlogscherm 
2. klik op de link ‘vergeten’
3. voer uw e-mailadres in; klik op versturen
4. in uw e-mailbox vindt u uw gebruikersnaam én een nieuw wachtwoord
5. u kunt het nieuwe wachtwoord altijd wijzigen

Ik wil mijn wachtwoord en/of andere persoonlijke gegevens wijzigen, hoe doe ik dat?
U kunt de meeste van uw persoonlijke gegevens zelf wijzigen (abonnement nieuwsbrieven, adres, telefoonnummer, e-mailadres) en dus ook uw wachtwoord. Ga naar het inlogmenu rechts bovenaan de webpagina. Gebruik minimaal 6 tekens voor uw wachtwoord.

Mijn wachtwoord wordt telkens opnieuw gevraagd, wat moet ik doen?
Dit betekent dat uw computer geen cookies accepteert. Om dit probleem te verhelpen moet u de instellingen van uw computer wijzigen zodat deze cookies wél accepteert.

Wachtwoordtips
1. Gebruik altijd voor iedere website of login een verschillend, uniek wachtwoord.
2. Wijzig uw wachtwoorden regelmatig.
3. Gebruik wachtwoorden van minimaal 8 tekens.
4. Een goed wachtwoord bevat hoofdletters en kleine letters, cijfers, en speciale tekens (!@$%^&*).
5. Gebruik geen al te voor de hand liggende wachtwoorden, zoals namen, woorden uit het woordenboek, geboortedata, etc.

Ik kan online voor max. 10 personen reserveren. Hoe kan ik meer kaarten reserveren?
Wilt u meer kaarten bestellen, neem dan contact op met de kassa: 030 23 020 23 (ma t/m za 10.00 - 19.00 uur).

Ik kan een bepaalde rang niet selecteren. Hoe kan dat?
Deze rang is uitverkocht of niet beschikbaar.

Na het selecteren van een aantal voorstellingen krijg ik een foutmelding als ik wil afrekenen. Hoe kan dat?
U heeft 10 minuten om uw transactie te voltooien. Bij het overschrijden van deze tijd krijgt u een foutmelding.

Ik heb mijn gegevens en betaalwijze in het afrekenscherm ingevoerd en op ‘kopen’ geklikt, toch gebeurt er niets. Is mijn transactie gelukt?
Als u na het klikken op ‘kopen’ na enige seconden geen bevestiging van uw bestelling ziet, is het verzenden van uw gegevens waarschijnlijk niet gelukt. Neem bij twijfel contact op met de kassa: 030 23 020 23.

Ik probeer meerdere voorstellingen te boeken, maar dit lukt niet.
Soms blijft de winkelwagen leeg nadat u een voorstelling heeft besteld. Waarschijnlijk gaat er dan iets mis in de codering. Wij proberen dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Probeert u het later nog eens of neem contact op met de kassa: 030 23 020 23.

Bij het bestellen van meerdere voorstellingen wordt alleen de laatste voorstelling onthouden. Wat gaat er mis?
Waarschijnlijk accepteert uw computer geen ‘cookies’. Deze zijn nodig om meerdere voorstellingen in één transactie te kunnen doen. U lost dit op door het accepteren van ‘cookies’ te activeren in de opties van uw internetbrowser.

CONTACT
Indien uw vraag nog niet is beantwoord, stuur dan een e-mail naar kassa@ssbu.nl of bel 030 23 020 23.

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.